OSHO meditace

Indický mnich OSHO praktikující OSHO meditaci

Obsah

Úvod do Oshovy dynamické meditace

Oshova dynamická meditace je jednou z nejrevolučnějších a nejintenzivnějších meditačních technik moderní doby. Tato praxe, vyvinutá indickým mystikem a duchovním učitelem Oshem (známým také jako Bhagwan Shree Rajneesh), je určena k osvobození těla a mysli od nahromaděného stresu a potlačených emocí. Její cíl je umožnit jedincům prožít hlubokou transformaci prostřednictvím aktivního a dynamického vyjádření sebe samých.

Historie a filozofie meditace OSHO

Osho představil koncept dynamické meditace v 70. letech 20. století jako součást své širší filozofie, která zdůrazňovala potřebu překonat tradiční meditační praktiky a hledat nové cesty k duchovnímu probuzení. Filozofický základ této meditace stojí na přesvědčení, že skutečné osvícení a pochopení sebe sama je možné dosáhnout pouze tehdy, pokud jsou uvolněny všechny fyzické a emoční blokace, což umožňuje energii volně proudit tělem.

Jednoduchý návod pro ranní OSHO meditaci

Dynamická meditace Osho je rozdělena do pěti fází (po 10 minutách), každá s unikátním účelem a metodikou, navržených tak, aby osvobodily jedince od nahromaděného stresu a potlačených emocí. Zde je detailnější popis každé fáze:

lektorka OSHO dynamické meditace ukazuje ranní oshovu meditaci svým dvěma žákům

1. Fáze: Chaotické dýchání

Tato fáze trvá 10 minut a je základem pro celou meditaci. Dýchejte rychle, hluboce a hlavně chaoticky skrze nos, s důrazem na aktivní a energický výdech. Cílem je naplnit tělo až do všech konečků kyslíkem, aby bylo plně připraveno na další fáze. Dýchání je nekontrolované také aby jste nabourali staré vzorce chování a myšlení, které v sobě máte uložené.

2. Fáze: Vypuštění emocí

Ve druhé fázi vyjádřete sami sebe prostřednictvím tělesného pohybu a zvuků. Můžete například tancovat, skákat, třást se, výkřikovat, nadávat, plákat, smát se… vypusťte ze sebe jakoukoli emoci, která se snaží prodrat ven. Tato fáze vám umožňuje uvolnit nahromaděné napětí a emoce, což vede k většímu pocitu svobody a uvolnění.

3. Fáze: Mantra Hu

Ve třetí fázi skáčete s rukama nad hlavou a při každém dopadu na zem vydáte silný zvuk „Hu“. Tato fáze může být kratší, 5-8 minut by mohlo stačit abyste byli připraveni na další část meditace.

4. Fáze: Klid

Čtvrtá fáze je o tichu a klidném stání nebo sedění. Během této doby budete pozorovat své vlatní myšlenky jak přichází a odchází, bez jakéhokoli hodnocení či soudu. Toto je moment hluboké introspekce a svědomí.

5. Fáze: Oslava

Tancujte, radujte se. Zapněte si svou oblíbenou hudbu a oslavujte život jaký je. Uvolněte nahromadědou energii z meditace do celého světa.

Tip: Pro začátečníky může představovat kurz meditace skvělou možnost jak se naučit základy i pokročilejší meditační techniky. Náš meditační kurz.

Jak se na OSHO meditaci připravit

Pro účinnou praxi je doporučeno najít si klidné místo, kde budete mít dostatek prostoru pro pohyb, a mít na sobě pohodlné oblečení. Důležitá je také mentální příprava, otevřenost a ochota plně se zapojit do všech fází meditace. Meditace je nejúčinnější, když se provádí v ranních hodinách, což nastaví pozitivní a energický tón pro celý den.

Přínosy dynamické meditace OSHO

Praxe dynamické meditace může mít hluboký vliv na fyzické a duševní zdraví. Mezi hlavní přínosy patří zlepšení emočního uvolnění, snížení úrovně stresu, zlepšení koncentrace a celkového pocitu pohody. Mnoho lidí, kteří tuto meditaci pravidelně praktikují, hlásí větší mentální jasnost, energetizaci, lepší spánek a hlubší pocit vnitřního míru.

Jak začít meditovat

Začít s dynamickou meditací je snadné. Existuje mnoho online zdrojů, včetně videonávodů a meditačních aplikací, které vás mohou provést jednotlivými fázemi. Pro ty, kdo hledají hlubší porozumění a vedení, mohou být vhodné workshopy nebo kurzy vedené zkušenými instruktory.

Ukázka videonávodu, který vám představí Oshovu dynamickou meditaci během pár minut.

Jak začít meditovat

Začít s dynamickou meditací je snadné. Existuje mnoho online zdrojů, včetně videonávodů a meditačních aplikací, které vás mohou provést jednotlivými fázemi. Pro ty, kdo hledají hlubší porozumění a vedení, mohou být vhodné workshopy nebo kurzy vedené zkušenými instruktory.

Ukázka videonávodu, který vás provede všemi částmi Oshovy dynamické meditace


Závěr

Oshova dynamická meditace představuje cenný nástroj pro ty, kteří hledají cesty k osobní transformaci a zlepšení kvality života. Skrze její praktikování můžeme objevit nové rozměry sebe sama a naučit se žít plnějším a zdravějším životem. Je to výzva k aktivní účasti na vlastním duchovním růstu, a přitom nabízí přístupnou a přímou cestu k hlubšímu sebepoznání.

Naučte se meditovat.
Pro život bez stresu a s dobrým spánkem

Kurzem vás provede Kristýna Tronečková, která prožila více než rok v himalájském Bhútánu

Kurz je čistě online a tudíž můžete studium naprosto přizpůsobit svým potřebám

Jste v meditaci úplný nováček? Nevadí, v kurzu vás naučíme od úplných základů po pokročilé techniky.

Měli byste vědět

Kurz je rozdělen do 10ti tématických kapitol. Každá kapitola řeší téma do hloupky, abyste mu dobře porozumněli.

Kurz není zaměřený pouze na meditaci ale i mindfulness. Díky kombinaci těchto dvou praktik získáte účinný nástroj proti stresu v dnešním hektickém světě

S čím vám meditace pomůže

Se stresem. Dnešní doba je uspěchaná a hektická, meditace vás naučí, jak i v této době uvolnit svou mysl a napětí.

S úzkostí. Meditace je účinná forma boje proti úzkostným stavům využívanou po staletí.

Se spánkem. Nespavost trápí čím dál tím více lidí a meditace na spaní díky spojení těla a mysli účině pomáhá k lepšímu usínání.

Pozitivně orientovaná psychoterapie je cestou jak rozvinout svůj potenciál, najít elán a pozitivní přístup k životu. Naučím vás, jak místo problémů vidět výzvu.

 

 

Chcete se dozvědět o novinkách jako první?